.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تاسيس شركت هاي تعاوني دهياران مازندران

مديركل دفتر امور روستايي استان مازندران گفت: در راستاي اجرايي شدن قانون خودكفايي، 46 شركت تعاوني در دهياري‌هاي استان مازندران تاسيس شد.

ذات‌الله زارعي شنبه‌شب در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه دهياري‌هاي داراي شركت تعاوني مي‌توانند ديگر دهياري‌هايي كه بدون شركت هستند را در حوزه عمراني، اقتصادي و خدماتي پوشش دهند، اظهار داشت: در استان مازندران يك‌هزار و 491 دهياري مصوب وجود دارد كه از اين تعداد يك‌هزار و 435 دهياري فعال و بقيه با مجوز سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌ها فعاليت خود را آغاز خواهند كرد.

وي افزود: دهياران مازندران را يك‌هزار و 389 مرد و 46 نفر را بانوان تشكيل مي‌دهند كه از اين تعداد 414 نفر با تحصيلات ليسانس، 215 نفر فوق ديپلم، 702 نفر ديپلم و 98 نفر كمتر از ديپلم هستند كه با آموزش‌هاي نوين در ارتباط با دهياري مجهز مي‌شوند.

مديركل دفتر امور روستايي استان مازندران اظهار داشت: در حوزه عمراني توافقنامه‌اي با شركت آبفاي روستايي و اداره كل راه و ترابري منعقد شد كه در هر شهرستان يك روستا به صورت پايلوت بحث نگهداري و مديريت راه و آبفاي روستايي به دهياري‌ها محول شود.

وي گفت: در سال جاري 550 دهياري مجوز اخذ درجه‌بندي شدن را پيدا كرده‌اند و از درجه يك تا شش در 313 روستا كه مقدمات كارشان فراهم شده است، لحاظ مي‌شود.

مديركل دفتر امور روستايي استان مازندران با اشاره به اينكه امسال حدود 90 روستا داراي دهياري شده‌اند، تصريح كرد: براساس برنامه‌ريزي صورت گرفته، روستاهاي داراي دهياري بايد به يك‌هزار و 500 روستا مي‌رسيد كه برخي از روستاها به شهر تبديل شده‌اند و اين آمار محقق نشده است.

وي افزود: تا پايان سال مالي سال جاري تمامي روستاهاي داراي دهياري و تك مزارع بايد ساماندهي شوند.

مديركل دفتر امور روستايي استان مازندران خاطرنشان كرد: در بحث فناوري و اطلاعات دهياري‌ها فعاليت‌هاي خوبي انجام شده كه با راه‌اندازي طرح جامع اطلاعاتي دهياري‌هاي استان توانستند نظمي را در بخش مديريتي هزينه داشته باشند.

وي يادآور شد: 50 درصد دهياري‌ها در بحث پسماند هدايت لازم زباله را دارند و بقيه به طور نامنظم زباله را در كنار جاده‌ها رها مي‌كنند كه در اين بخش با فعال كردن شركت‌هاي مختلف اين مشكل برطرف مي‌شود.

زارعي با اشاره به اينكه روستاهايي را به عنوان پايلوت گردشگري قرار داده‌ايم، بيان داشت: 17 روستا به عنوان روستاي هدف گردشگري معرفي شده‌اند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.272 seconds.